Als cliënt van Veilig Thuis IJsselland is het belangrijk om je rechten te weten. Hieronder vind je meer informatie over jouw rechten.
Jouw dossier
Wanneer er een melding over jou is gedaan, verzamelen wij alle nodige informatie om de situatie helder te krijgen. Wij mogen deze informatie over jou verwerken, dit staat in artikel 5.1.6. van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De informatie wordt opgeslagen in een digitaal dossier. Denk hierbij aan gegevens zoals; naam, adres, geboortedatum en Burgerservicenummer (BSN). Dit registreren wij van jou en alle betrokkenen bij de melding.
Je hebt verschillende rechten over dit dossier, zoals dat je bijvoorbeeld het recht hebt om je dossier in te zien, tenzij dit de veiligheid van gezinsleden en betrokkenen schaadt. Klik hier voor meer informatie.
Vertrouwenspersoon
Het is mogelijk om een vertrouwenspersoon in te schakelen, die jou bijstaat tijdens de gesprekken met Veilig Thuis IJsselland. Een vertrouwenspersoon is een persoon die jou kan ondersteunen bij het gesprek. Denk hierbij aan het onthouden van belangrijke dingen die zijn besproken, maar de vertrouwenspersoon zorgt er ook voor dat er geen onderwerpen worden vergeten tijdens een gesprek. De vertrouwenspersoon zal zich niet mengen in het gesprek. Uiteraard is het niet verplicht om een vertrouwenspersoon in te schakelen. Klik hier voor meer informatie.
Het is mogelijk om een vertrouwenspersoon in te schakelen, die jou bijstaat tijdens de gesprekken met Veilig Thuis IJsselland. Een vertrouwenspersoon is een persoon die jou kan ondersteunen bij het gesprek. Denk hierbij aan het onthouden van belangrijke dingen die zijn besproken, maar de vertrouwenspersoon zorgt er ook voor dat er geen onderwerpen worden vergeten tijdens een gesprek. De vertrouwenspersoon zal zich niet mengen in het gesprek. Uiteraard is het niet verplicht om een vertrouwenspersoon in te schakelen. Klik hier voor meer informatie.
Klachten
De medewerkers van Veilig Thuis IJsselland doen hun uiterste best om jou zo goed mogelijk voor advies en meldingen bij te staan. Toch kan het zo zijn dat er ontevredenheid heerst over de samenwerking en/of werkwijze. Veilig Thuis streeft ernaar om signalen van onvrede en klachten zo snel en dichtbij mogelijk op te lossen. Van elke klacht valt iets te leren. Wij horen graag van jou wat we anders kunnen doen. Klik hier voor meer informatie.
De medewerkers van Veilig Thuis IJsselland doen hun uiterste best om jou zo goed mogelijk voor advies en meldingen bij te staan. Toch kan het zo zijn dat er ontevredenheid heerst over de samenwerking en/of werkwijze. Veilig Thuis streeft ernaar om signalen van onvrede en klachten zo snel en dichtbij mogelijk op te lossen. Van elke klacht valt iets te leren. Wij horen graag van jou wat we anders kunnen doen. Klik hier voor meer informatie.
Privacyverklaring
Iedereen die samenwerkt of contact heeft met Veilig Thuis IJsselland, moet er op kunnen vertrouwen dat we zorgvuldig en veilig omgaan met (persoons)gegevens. In onze privacyverklaring staat dit allemaal beschreven. Klik hier om de Privacyverklaring te downloaden.
Iedereen die samenwerkt of contact heeft met Veilig Thuis IJsselland, moet er op kunnen vertrouwen dat we zorgvuldig en veilig omgaan met (persoons)gegevens. In onze privacyverklaring staat dit allemaal beschreven. Klik hier om de Privacyverklaring te downloaden.